Logo perisolv

Un nou mod inteligent de a trata pungile parodontale și periimplantitele non-chirurgical!

Ce este perisolv?

Perisolv® este un produs destinat utilizarii inainte de chiuretajul subgingival si este compus dintr-o soluție de hipoclorit de sodiu (NaOCl) combinată cu o soluție de aminoacizi, cu efect antibacterian.
Ingredientele active ale Perisolv® exercită proprietăți antibacteriene și previn crearea terenului propice pentru formarea bacteriilor aerobe și anaerobe. Perisolv® afectează doar țesutul degenerat, lăsând intact țesutul sănătos.

Usor de folosit

Perisolv® este ușor de utilizat și face ca chiuretajul subgingival sa fie mai bland si mai eficient, atât pentru pacient, cat si pentru medicul dentist, deoarece reduce frecarea dintre suprafața radiculară și instrumentul manual. Tratamentul este, de asemenea rapid. Gelul este non-toxic, nu contine antibiotice sau clorhexidina, in urma hipocloritului nereactionat rezultand ca produse reziduale doar soluție salină și oxigen.

Compozitie

Perisolv® este obținut prin amestecarea conținutului a două seringi:
-seringa 1, cu aspect opac: gel ce conține aminoacizi (acid glutamic, leucină, lizină), clorură de sodiu, carboximetilceluloza, dioxid de titan, apa ultrapura Milli-Q, precum si hidroxid de sodiu;
-seringa 2, cu aspect transparent: soluție de hipoclorit de sodiu 0.95%.

Cele doua componente se mixeaza iar amestecul obtinut se introduce in punga parodontala cu ajutorul unei canule. Produsul este lasat sa actioneze timp de 30 secunde, dupa care se executa chiuretajul conventional. Pentru o eficienta maxima procedura se repeta o singura data.

O seringa se poate folosi la un pacient, in general, pentru tratarea a 3-5 dinti, in functie de marimea pungilor parodontale.

Durata de valabilitate: pachetele sigilate tinute in frigider rezista 18 luni dupa data fabricatiei.

Perisolv® este fabricat in Suedia de catre compania RLS Global AB si este certificat ca si dispozitiv medical.

IMPLANT DIVISION SRL este unic importator si distribuitor in Romania al produsului Perisolv.

poza seringi perisolv

DE CE SĂ FOLOSIM UN DEBRIDANT DE BIOFILM ÎN TRATAMENTUL BOLII PARODONTALE ȘI PERI-IMPLANTARE?

✓ Eliminarea biofilmului este cheia pentru succesul tratamentului parodontitei, mucozitei periimplantare și periimplantitei.

✓ Eliminarea biofilmului

✓ Îmbunătățirea situațiilor periimplantare, cum ar fi mucozitele [12]

Reducerea adâncimii buzunarului [13,14]

Parodontita, mucozita periimplantară și periimplantita sunt inflamații bacteriene cu simptome similare. Cauza care stă la baza tuturor celor trei indicații, care progresează în mod similar, este placa bacteriană care formează un biofilm bogat în bacterii patogene. Înmuierea biofilmului și eliminarea eficientă a bacteriilor este condiția esențială pentru tratarea cu succes a acestor afecțiuni.

Grafic debridare Biofilm

CUM FUNCȚIONEAZĂ DEBRIDANTUL DE BIOFILM PERISOLV?

PERISOLV este un gel de debridare utilizat pe lângă debridarea mecanică. Când hipocloritul de sodiu este activat cu aminoacizi și aplicat pe biofilm, chiar și în locuri greu accesibile, soluția modifică matricea biofilmului. Îmbunătățește îndepărtarea bacteriilor prin debridare mecanică [15] și facilitează îndepărtarea acesteia.

Acest dizolvant de biofilm este eficient în tratarea suprafețelor rădăcinilor și permite supraviețuirea, atașarea și răspândirea celulelor PDL pe toate suprafețele rădăcinilor [16]. Îmbunătățește parametrii clinici [17-20] și ajută la controlul inflamației [19-20] .

Instructiuni de utilizare

Poza instructiuni utilizare perisolv

1.Tineti cele doua seringi cu deschiderea în sus. Scoateti dopurile, tineti seringile in pozitie verticala si insurubati-le una intr-alta.

Poza instructiuni utilizare perisolv

2.Amestecati lichidele apasand alternativ pistoanele pana cand lichidul rezultat este omogen. Repetati pana la 10-15 cicluri. Apoi impingeti tot amestecul in seringa transparenta.

Poza instructiuni utilizare perisolv

3.Aplicati gelul rezultant in pungile parodontale care trebuie tratate. Umpleti pungile pe intreaga suprafata, pana la marginea gingiei.

Poza instructiuni utilizare perisolv

4.Pentru aplicare folositi seringa transparenta si un aplicator neinvaziv, fara varf ascutit. Retineti ca gelul nu trebuie injectat.

Poza instructiuni utilizare perisolv

5.Lasati gelul sa actioneze timp de 30 de secunde. Apoi incepeti chiuretajul subgingival clasic.

6.Repetați pașii 3-5.

Video aplicare

Studii si cazuistica

Caz 1- tratarea unei pungi cu inflamare cronica - Dr Iorio-Siciliano, Catanzaro, Italia
poza studiu de caz perisolv
Sondare initala a adancimii defectului, regiunea distala dinte 21. PPD 7mm, BOP+
poza studiu de caz perisolv
Aplicarea PERISOLV® , urmata de curatarea mecanica (SRP).
poza studiu de caz perisolv
1 AN POST TRATAMENT- Fara inflamatie, adancime stabila a pungii parodontale. PPD 4mm, BOP-.
Caz 2- tratarea unui caz de peri-implantita - PD Dr Fickl, Würzburg University Germany
poza studiu de caz perisolv
PRE-OPERATPR- Recesie cu semne inflamatorii vizibile în jurul spirelor expuse in cazul unui implant in regiunea 37. Sondarea descopera o dehiscenta bucala adanca, de 8mm. Radiologic: Pierderi osoase semnificative, proximal si distal.
poza studiu de caz perisolv
Analiza chirurgicala: defect osos semnificativ. Ulterior, s-a aplicat PERISOLV®.
poza studiu de caz perisolv
1 AN POST OPERATOR- Progrese a tesutului moale: recesie gingivala redusa, fara semne inflamatorii. Fara sangerare la sondare, stabilitate osoasa fara recesie.

1 Marcinkiewicz J, Kontny E. 'Taurine and inflammatory diseases.' Amino acids, 46:7-20, 2014
    2 Case study, data on file at Rubicon Life Science
    3 Arvidson A. 'On surface mediated interactions related to chemo-mechanical caries removal: Effects surrounding tissues and materials' Thesis (ISBN: 91-628-5882), University of Gothenburg, Sweden, 2003
    4 Tonami K et al. 'Effects of chloramines and sodium hypochlorite on carious dentin. 'J Med Dent Sci. 2003 Jun;50(2):139-46.
    5 Haning M. 'Effect of Carisolv solution on sound, demineralized and denatured dentin--an ultrastructural investigation.' Clin Oral Investig. 1999 Sep;3(3):155-9.
    6 Verma SJ, Gohil MH. 'Scanning electron microscopy study to analyse the morphological characteristics of root surfaces after application of Carisolv gel in association with scaling and root planning: in vitro' . J India Soc Period 2012 16 (3): 329-32
    7 Grisi DC et al. 'Scanning Electron Microscopic Analysis of the Effect of CarisolvTM Gel on Periodontally Compromised Human Root Surfaces' Braz. Dent J 2006; 17(2):110-116
    8 Hawkins CL et al. 'Hypochlorite-induced oxidation of amino acids, peptides and proteins.' Amino acids 25: 259-274, 2003
    9 Gottardi W et al. 'N-Chloramines, a Promising Class of Well-Tolerated Topical Anti- Infectives' Antimicrobial Agents and Chemotherapy. 57(3):1107-1114, 2013.
    10 Gottardi W, Nagl M. 'N-Chlorotaurine, a natural antiseptic with outstanding tolerability' J Antimicrob Chemother; 6: 1-11, 2010
    11 * P0860 | Evaluation of the efficacy of perisolv on Scaling and Root Planing: M. Becker, J. Ciupka, T. Pierchalla, K. Fischer, A. Friedmann (Germany): EUROPERIO London 2015
    12 Iorio-Siciliano V, Blasi A, Stratul SI, Ramaglia L, Sculean A, Salvi GE, Rusu D. Anti-infective therapy of peri-implant mucositis with adjunctive delivery of a sodium hypochlorite gel: a 6-month randomized triple-blind controlled clinical trial. Clin Oral Investig. 2020 Jun;24(6):1971-1979. doi: 10.1007/s00784-019-03060-2. Epub 2019 Aug 21. PMID: 31432311.
    13 Guarnelli ME et al. ‘Professional local administration of chloramine-based treatment in conjunction with ultrasonic mechanical instrumentation: clinical outcomes in patients with deep periodontal pockets persisting following active non-surgical therapy’. Minerva Stomatologia, April 2015; Vol. 64 suppl. 1 al No. 2: 158-159.
    14 Data on file.
    15 Jurczyk K, Nietzsche S, Ender C, Sculean A, Eick S. In-vitro activity of sodium-hypochlorite gel on bacteria associated with periodontitis. Clin Oral Investig. 2016;20(8):2165-2173. doi:10.1007/s00784-016-1711-9
    16 Schmidlin PR, Fujioka-Kobayashi M, Mueller HD, Sculean A, Lussi A, Miron RJ. Effects of air polishing and an amino acid buffered hypochlorite solution to dentin surfaces and periodontal ligament cell survival, attachment, and spreading. Clin Oral Investig. 2017;21(5):1589-1598. doi:10.1007/s00784-016-1950-9
    17 Iorio-Siciliano V, Ramaglia L, Isola G, Blasi A, Salvi GE, Sculean A. Changes in clinical parameters following adjunctive local sodium hypochlorite gel in minimally invasive nonsurgical therapy (MINST) of periodontal pockets: a 6-month randomized controlled clinical trial. Clin Oral Investig. 2021 Sep;25(9):5331-5340. doi: 10.1007/s00784-021-03841-8. Epub 2021 Mar 9. PMID: 33687555; PMCID: PMC8370947.
    18 Mayer Y, Ginesin O, Horwitz J. A nonsurgical treatment of peri-implantitis using mechanic, antiseptic and anti-inflammatory treatment: 1 year follow-up. Clin Exp Dent Res. 2020 Aug;6(4):478-485. doi: 10.1002/cre2.286. Epub 2020 Mar 17. PMID: 32185910; PMCID: PMC7453777.
    19 Radulescu V, Boariu MI, Rusu D, Roman A, Surlin P, Voicu A, Didilescu AC, Jentsch H, Siciliano VI, Ramaglia L, Vela O, Kardaras G, Sculean A, Stratul SI. Clinical and microbiological effects of a single application of sodium hypochlorite gel during subgingival re-instrumentation: a triple-blind randomized placebo-controlled clinical trial. Clin Oral Investig. 2022 Nov;26(11):6639-6652. doi: 10.1007/s00784-022-04618-3. Epub 2022 Jul 12. PMID: 35829773.
    20 Diehl, D.; Friedmann, A.; Liedloff, P.; Jung, R.M.; Sculean, A.; Bilhan, H. Adjunctive Application of Hyaluronic Acid in Combination with a Sodium Hypochlorite Gel for Non-Surgical Treatment of Residual Pockets Reduces the Need for Periodontal Surgery—Retrospective Analysis of a Clinical Case Series. Materials 2022, 15, 6508. https:// doi.org/10.3390/ma15196508

(sectiunea cu studii este in curs de actualizare, fiind existente si alte studii ce sunt in curs de publicare)